Handelsbetingelser

Opdateret d. 31 januar 2018

1. Almindelige bestemmelser

1.1. Følgende vilkår og betingelser for salg ("vilkår og betingelser") gælder for udbud og salg af produkter på Estée Lauders hjemmesider i Danmark, Sverige og Norge (herefter kaldet “hjemmesiden”).

1.2. For at kunne købe varer på hjemmesiden skal du : (a) være fyldt 18 år, eller have tilladelse fra en forælder eller en juridisk repræsentant, hvis du er under 18 år; (b) være en fysisk person, dvs. at du ikke handler som led i dit erhverv; (c) registrere dig på siden (d) og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort udstedt i Danmark.

1.3. Denne aftale skal udfærdiges på dansk, hvis din leveringsadresse er i Danmark og reguleres af lovene i det land, hvor du har leveringsadresse. Ovenstående love er i disse vilkår og betingelser kaldet “lokale love og regler”.

2. Identifikation af sælger

2.1. Sælger er Estée Lauder Companies, Delta Park 37, 2. sal, 2665 Vallensbæk Strand.

3. Produkter

3.1. Produktoplysninger er tilgængelige på hjemmesiden og videregives i henhold til lokale love og regler.

3.2. Vi tager alle rimelige forholdsregler for at sikre, at alle oplysninger, beskrivelser og billeder af produkter, der findes på hjemmesiden, er korrekte på det tidspunkt, hvor de pågældende oplysninger blev indtastet i systemet. Men vi garanterer ikke, i videst muligt omfang loven foreskriver det, at pågældende oplysninger, beskrivelser og billeder af produkter er korrekte, komplette, sande, aktuelle eller fejlfri.

3.3. De produkter, der er beskrevet på hjemmesiden samt evt. produktprøver, vi leverer til dig, er kun beregnet til personlig brug. Du må ikke sælge eller videresælge nogen af disse produkter eller evt. produktprøver. Vi forbeholder os retten til, med eller uden varsel, at annullere eller reducere antallet af produkter eller produktprøver, som skal leveres til dig, som efter vores skøn kan medføre tilsidesættelse af disse vilkår og betingelser.

4. Priser

4.1. Alle priser på produkter, der er tilgængelige via hjemmesiden, er anført inkl. moms og i lokal valuta. Forsendelsesomkostninger lægges til prisen på produkterne og angives separat på ordresedlen. For yderligere oplysninger, se også afsnittet om Levering på hjemmesiden.

4.2. Vi kontrollerer løbende, at alle de viste priser på hjemmesiden er korrekte, men vi garanterer ikke, at de er fri for fejl. Såfremt en åbenlys fejl i prisen på et produkt konstateres, tilbyder vi dig at købe produktet til den korrekte pris, eller at ordren annulleres.

4.3. Priserne kan ændres uden forudgående varsel. Den pris, der er gældende, er den pris, der er anført ved siden af det pågældende produkt på hjemmesiden på ordredatoen.

5. Bestilling på hjemmesiden

5.1. Du bestiller de ønskede varer på hjemmesiden ved at udvælge varerne og lægge dem i indkøbskurven.

5.2. For at foretage en bestilling, skal kunden indtaste antallet af produkter, han/hun ønsker at købe (op til fire (4) af et produkt), og købsbegrænsningen er på 10.000 kr. pr, kunde.

5.3. Vælg det ønskede produkt samt det ønskede antal, og klik på "Føj til kurv". Mens du shopper kan du vælge at se de produkter, du har valgt, ved at klikke på "Gå til kassen". Du kan gemme et produkt under dine favoritter ved at klikke på “Føj til favoritter" under produktnavnet. Produktet gemmes herefter som favoritprodukt under "Min konto". Ved at logge ind kan du altid få adgang til dine favoritprodukter.

5.4. Følg instruktionerne på skærmen for at afslutte bestillingen. Du skal altid gennemse din ordre, før du afgiver den. Inden du afgiver din ordre, har du mulighed for at redigere de oplysninger, du har indtastet, som f.eks. leverings- eller faktureringsadresse samt betalingskortoplysninger. Du kan under din bestilling til enhver tid tilføje eller fjerne produkter fra indkøbskurven. Når du har indtastet alle de krævede oplysninger, vil du blive bedt om at godkende din ordre og samtidig tilkendegive, at du har læst og accepterer de gældende handelsbetingelser. Når du har valgt dine varer og er klar til at afgive din ordre, klikker du på: "Bestil", hvorefter du vil blive bedt om at indtaste navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse samt eventuel leveringsadresse.

5.5. Når du har foretaget din bestilling, vil du modtage en kvittering, som er en gengivelse af den ordre, du netop har givet. Du vil modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail, når din bestilling er gennemført, og vi har accepteret din ordre. I overensstemmelse med gældende lovgivning indeholder ordrebekræftelsen vores vilkår og betingelser, oplysninger om de købte produkter, en detaljeret angivelse af pris og betalingsmetoden, oplysninger om leveringsomkostninger, oplysninger om vilkår og fortrydelsesret, adressen, hvortil reklamation skal indgives, oplysninger om support og gældende kommercielle garantier.

Såfremt du ikke modtager en ordrebekræftelse inden for 24 timer, efter ordren er sendt, kan du kontakte vores kundeservice på 80 70 58 87 i Danmark for at få hjælp.

5.6. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende ordreafgivelsen eller en tidligere afgivet ordre, kan du kontakte vores kundeservice på 80 70 58 87 i Danmark eller via e-mail på: kundeservice@cs.esteelauder.dk. For at sikre en hurtig betjening bedes du oplyse dit ordrenummer.

6. Værdikoder

6.1. For at indløse en værdikode skal du indtaste koden i feltet ”værdikode” under købsprocessen på hjemmesiden. Ved oplysning af værdikoder skelnes der mellem store og små bogstaver, og koderne skal indtastes nøjagtigt som de vises.

6.2. Når en værdikode accepteres vises den på siden "Vis ordre".

6.3. Det er kun muligt at anvende én værdikode pr. ordre.

7. Betalingsmuligheder

7.1. Du kan betale for produkterne med betalingskort. Du kan betale med følgende betalingskort:

i Danmark : Visa, Mastercard, Dankort, MobilePay og ViaBill

7.2. Vi accepterer ikke betalingskort med faktureringsadresse uden for EU eller Danmark.

7.3. Betaling vil først blive trukket fra din konto, når dine produkter afsendes til dig.

7.4. Af sikkerhedsmæssige årsager skal faktureringsnavn og adresse matche oplysningerne på kreditkortet, der anvendes til betaling. Vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, der ikke opfylder disse kriterier.

7.5. Alle kreditkortindehavere er underlagt valideringskontrol og accept fra kortudstederen. Hvis kortudstederen ikke (uanset årsag) autoriserer eller accepterer betalingen, er vi ikke ansvarlige for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.

8. Ordreforespørgsler

8.1. Vi leverer normalt inden for 2 til 5 hverdage. For oplysninger om forsendelser bedes du kontakte vores kundeservice på: 80 70 58 87 eller via e-mail til: kundeservice@cs.esteelauder.dk

8.2. Du kan følge status på dine seneste ordrer på siden Ordrestatus. Dette er den nemmeste og hurtigste vej til dine aktuelle ordreoplysninger.

8.3. Når du klikker på Ordrestatus vil du blive bedt om at logge ind med din e-mailadresse og din adgangskode. Når du klikker på Ordrestatus, siden med ordreoversigten, vises detaljerede oplysninger om dine aktuelle og tidligere ordrer. Når din ordre er afsendt, vil dit forsendelsesnummer blive vist. Du kan spore din pakke via Postnords hjemmeside, og du kan også klikke på forsendelsesnummeret for yderligere oplysninger om din ordre. Forsendelsesnummeret oplyses i visse tilfælde først 24 timer, efter ordren er afsendt.

8.4. Lejlighedsvis kan systemet annullere ordrer eller dele af en ordre af forskellige årsager. Årsagerne kan være:

  • Varen(-erne) er ikke på lager, selvom vi gør alt for at sikre, at utilgængelige varer tydeligt angives som sådan på hjemmesiden
  • Der opstod en fejl i forbindelse med betalingen
  • Det er ikke muligt at sende til den oplyste adresse
  • En identisk ordre er afgivet
  • Ordren blev annulleret efter kundes anmodning

8.5. Hvis din ordre annulleres, vil du modtage en e-mail med oplysninger om årsagen til annulleringen. Du vil ikke blive opkrævet for annullerede varer. Hvis du ønsker at afgive en ny ordre, eller hvis du har spørgsmål til en annulleret ordre, kan du kontakte vores kundeservice på: 80 70 58 87 eller via e-mail til: kundeservice@cs.esteelauder.dk.

9. Levering

9.1. Ordrer afsendes og leveres kun på hverdage (mandag-fredag ekskl. helligdage). Ordrer, der afgives en lørdag eller søndag, behandles ikke før den efterfølgende hverdag.

9.2. Vi har ikke på nuværende tidspunkt mulighed for at håndtere fakturerings- eller leveringsadresser uden for Danmark, dette gælder også Grønland og Færøerne.

9.3. Forsendelsesomkostninger fremgår af ordrebekræftelsen i et særskilt felt. Vi tilbyder fri levering ved alle køb over et beløb, der fremgår af hjemmesiden.

9.4. I overensstemmelse med lokal lovgivning skal produkterne leveres inden for 30 (tredive) dage efter ordreafgivelse, med mindre vi underretter kunden, fx via e-mail, inden for samme periode, at produkterne ikke er på lager eller er midlertidigt udsolgt.

10. Fortrydelsesret

10.1. Vores mål er at tilbyde vores kunder de allerbedste kosmetiske produkter. Du har mulighed for at fortryde dit køb, og fortrydelsesfristen er fjorten (14) dage fra modtagelsen af varen.

10.2. Ønsker du at udøve din fortrydelsesret skal du kontakte os via e-mail på kundeservice@cs.esteelauder.dk. Du skal angive ordredetaljer, herunder ordrenummer og beskrive de produkter, der returneres. Du skal udfylde retursedlen på bagsiden af fakturaen, som er vedlagt den oprindelige ordre og sende den sammen med returvaren. Hvis produkterne, der fremgår af følgesedlen, ikke svarer til indholdet i pakken, skal du straks underrette os ved at ringe på: 80 70 58 87.

10.3. Vores kundeservice vil bekræfte returnering og viderebehandling af din returnering. Du bedes gemme dit returnummer til fremtidig reference.

10.4. Vi refunderer ikke portoudgifterne, medmindre et produkt er beskadiget eller du modtager et forkert produkt.

10.5. Når vi har modtaget varen retur og har kontrolleret, at den returnerede vare lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum til dig, inklusive udgifterne til vores fremsendelse til dig, via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage op til 14 dage. Tilbagebetalinger sker via det oprindelige betalingskort. Du vil modtage en e-mail, når tilbagebetalingen er gennemført.

10.6. For din egen sikkerhed og for at sikre en hurtig levering, anbefaler vi, at du sender returpakken som pakke, så det er muligt at spore den.

10.7. Det er kun muligt at bytte eller returnere produkter, der er købt online. Produkter købt hos en forhandler er underlagt forhandlerens returpolitik. Det er ikke muligt at bytte eller returnere produkter, der er købt hos en Estée Lauder-forhandler, på Estée Lauder Online. Det er ikke muligt at bytte eller returnere produkter, der er købt online, hos en Estée Lauder-forhandler.

11. Manglende overensstemmelse

11.1. Enhver manglende overensstemmelse, der involverer www.esteelauder.dk og køb herpå, er underlagt dansk ret og de danske domstole. I tilfælde af manglende overensstemmelse har kunden ret til at få produktet bragt i overensstemmelse med købsaftalen ved gratis afhjælpning eller omlevering. Hvis ovenstående ikke er muligt har kunden ret til et passende afslag i prisen, eller til at hæve købet med hensyn til de leverede produktet. Disse rettigheder bortfalder, hvis kunden undlader at underrette os om den manglende overensstemmelse inden for rimelig tid, efter kunden opdager en sådan manglende overensstemmelse. Vi er ansvarlige, når den manglende overensstemmelse viser sig senest tre (3) år efter leveringen af produkterne.

12. Gældende ret og jurisdiktion

12.1. Disse vilkår og betingelser er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk lovgivning.

12.2. Enhver tvist, der måtte opstå som følge af eller i forbindelse med fortolkningen, gyldigheden og/eller fuldbyrdelsen af disse vilkår og betingelser, er underlagt de kompetente domstoles værneting, hvor kunden har bopæl eller er bosiddende.

13. Kontaktoplysninger

13.1. For produktoplysninger og support vedr. køb foretaget på hjemmesiden, kan du kontakte vores kundeservice via e-mail på kundeservice@cs.esteelauder.dk eller via brev til følgende adresse:
Estée Lauder Companies, Delta Park 37, 2. sal, 2665 Vallensbæk Strand.

14. Retur- og bytteservice

Hvis du ikke er tilfreds med dit onlinekøb, kan du kontakte os på: 80 70 58 87.
Tilsvarende kan du indbringe tvister i forbindelse med salget af produktet til følgende instans for alternativ tvistbilæggelse:

Danmark

Hvis du vil klage over dit køb foretaget online, kan du kontakte os på 80 70 58 87 eller kundeservice@cs.esteelauder.dk

Man kan ifølge EU-forordning nr. 524/2013 om onlinetvistbilæggelse i forbindelse med tvister på forbrugerområdet også afgøre tvister til Europa-Kommissionens onlineplatform, som findes på https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Man kan ligeledes henvise tvister i forbindelse med salget af produktet til følgende instans for alternativ tvistbilæggelse:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby, 2500
Danmark
E-mailadresse: info@forbrugereuropa.dk
Hjemmeside: http://www.forbrugereuropa.dk/
Telefon: +45 41 71 50 00



Til toppen
Powered By OneLink